$

Dolar

46,6197

Euro

53,2037

£

Sterlin

61,8264

Frank

57,5907

Gram Altın

6.030,6700

Bitcoin

2.789.849

$

Dolar

46,6197

Euro

53,2037

£

Sterlin

61,8264

Frank

57,5907

Gram Altın

6.030,6700

Bitcoin

2.789.849

Sağlık

Diyet yapanları korkutan araştırma!

Diyet yapmanın, kanser ile kalp ve şeker hastalığı gibi ölümcül sağlık sorunları gelişme riskini artırdığı tespit edildi.

23.04.2010 - 07:57
Timeturk Editör
Diyet yapanları korkutan araştırma!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Daily Mail'de yayınlanan habere göre, Kaliforniya ile Minnesota üniversiteleri tarafından yapılan çalışmada, diyet yapanlarda yüksek seviyede üretilen zararlı kortizol hormonunun kilo aldırdığı bulundu. Ayrıca, diyet yapanlar ne yediklerini denetlediklerinde ve kalori alımlarına dikkat ettiklerinde bu durumun psikolojik stresi artırdığı gibi zihinsel sağlığa da zarar verebildiği saptandı.

Daha sonraki çalışmaların da diyet yapmanın stres ve kortizolu artırdığını göstermesi durumunda, doktorların hastalarını iyileştirmek için diyet önermeden önce tekrar düşünmeleri gerekecek. Kronik stresin koroner kalp hastalığı, yüksek kan basıncı, şeker hastalığı ve kanser gibi hastalıklarla bağlantılı olduğunu söyleyen araştırmacılar, diyet yapmanın da potansiyel olarak bu stresi daha da artırdığını kaydettiler.

Çalışma, günde bin 200 kalori alımını kapsayan 3 haftalık diyet uygulayan 121 kadın üzerinde gerçekleştirildi. Her hastadan kortizol seviyesinin test edilmesi için çalışma öncesi ve sonrası tükürük örnekleri alındı. Sonuçlar, 3 haftanın sonunda hormon seviyesinde önemli derecede bir artış olduğunu gösterdi.

Kaynak: Zaman

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın