$

Dolar

46,5165

Euro

53,0444

£

Sterlin

61,5945

Frank

57,4420

Gram Altın

6.025,3000

Bitcoin

2.769.211

$

Dolar

46,5165

Euro

53,0444

£

Sterlin

61,5945

Frank

57,4420

Gram Altın

6.025,3000

Bitcoin

2.769.211

Sağlık

Yüksek tansiyon anne adayını zehirleyebilir

Hamile bayanlarda tansiyon yüksekliği risk oluşturuyor. Uzmanlar, gebelerde görülen yüksek tansiyonda annenin zehirlenebileceği uyarısında bulunuyor.

24.03.2010 - 11:46
Timeturk Editör
Yüksek tansiyon anne adayını zehirleyebilir
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Hamilelik döneminde bebeğe giden kan akımının artması için tansiyon bir-iki değer düşüyor. Söz konusu durumun fizyolojik olduğunu ifade eden kadın hastalıkları ve doğum doktoru Fatma Seda Soylu, anne adaylarının düşük değil, yüksek tansiyondan korkması gerektiğini belirtti.

Gebelik öncesi tansiyonun normalin üzerinde olmasının bebeğe giden kan akımını azaltacağını belirten Soylu, "Gebelikte tansiyon değişikliği fizyolojik. Ancak anne adaylarının tansiyonu önceden 11 ise ve bu gebelikte 14'e çıkıyorsa risk oluşturur." şeklinde uyarıda bulundu. Bebek plasentaya iyi yapışmazsa kan basıncının yükseleceğini hatırlatan Soylu, her gebelikte düzenli olarak tansiyon ölçümü yapılması gerektiğini vurguladı. Yüksek tansiyonun zararlarını, "Anne sara nöbeti geçirebilir. Karaciğere zarar verebilir. Bebeğin ölme ve annenin zehirlenme riski var. Anne, beyin kanaması geçirebilir." şeklinde açıklayan Fatma Seda Soylu, şu bilgileri verdi:

"Tansiyonu yüksek gebelerde; şiddetli baş ağrısı, yüzün şişmesi, hızlı kilo alma, gözlerde sinek uçuşmaları, mide-karaciğerde ağrılar ve nöbet geçirmesi gibi şikayetler görülebilir. Hamileler, bütün tansiyon ilaçlarını kullanamaz. Bu nedenle doktor kontrolü önemli."

Zaman

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın