$

Dolar

46,5165

Euro

53,0379

£

Sterlin

61,5624

Frank

57,4349

Gram Altın

6.003,3000

Bitcoin

2.763.881

$

Dolar

46,5165

Euro

53,0379

£

Sterlin

61,5624

Frank

57,4349

Gram Altın

6.003,3000

Bitcoin

2.763.881

Sağlık

Şekerli içecekler hasta ediyor

Her gün şekerli içecek içenlerin şeker ya da kalp hastası olma riskinin daha fazla olduğu tespit edildi.

09.03.2010 - 17:18
Timeturk Editör
Şekerli içecekler hasta ediyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Amerikan Kalp Derneği'nin 50. Yıl Konferansı'nda sunulan çalışmada, bilim adamları, her gün şekerle tatlandırılmış soda, sporcu içeceği ve meyve suları içen Amerikalı sayısının arttığını ve tüketimdeki bu artışın son 10 yılda daha fazla şeker ve kalp hastalığına yol açtığını buldular.

Koroner Kalp Hastalığı Kuralları Modeli'ni kullanan araştırmacılar, 1990 ve 2000 yılları arasındaki şekerle tatlandırılmış içeceklerin tüketimindeki artışın 130 bin yeni şeker hastalığı ile 14 bin yeni koroner kalp hastalığı vakası görülmesine katkı sağladığı açıklanıyor.

Araştırmacılar, şekerle tatlandırılmış soda, sporcu içecekleri ve meyve sularının her içişte 120-200 kalori içerdiğini söylediler.

Daha önce yapılan araştırmalarda ise, bu şekerli içeceklerin her gün tüketilmesinin aşırı kilo alınmasına yol açmasının yanında şeker hastalığı riskini de artırdığı tespit edilmişti.

Ajanslar

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın