Rusya Halk Sağlığı Dairesi Başkanı Gennadi Onişenko, ülkeleirnde tütün yetiştirilmiyor olmasına rağmen, sigaranın ülke sağlığını ciddi şekilde tehdit ettiğini kaydederek, "Rusya'da sigara tüketimindeki artış halkın sağlığını tehdit ediyor. Bizde erkeklerin yüzde 67'si, kadınların ise yüzde 30'u sigara içiyor. Sigara kaynaklı hastalıklardan dolayı ülkemizde yılda 400 bin kişi hayatını kaybediyor." dedi.
TÜTÜN EKMİYORUZ, AMA YILDA 420 MİLYAR SİGARA ÜRETİYORUZ
Rusya üst düzey sağlık yetkilisi, sigara ürünlerinin satışı ve bu konudaki devlet politikasının Sağlık ve Sosyal Kalkınma Bakanlığı'na devredilmesini önerdi. Onişenko, "Bu uygulamayı Rusya Başbakanlık uzmanları da öneriyor. Bu gelişmiş Avrupa ülkelerinde kabul edilen normlara da uygun. Ayrıca ülkemizde tütündeki zararlı maddelerin içeriğini öngören kuralları daha da sertleştirmemiz lazım. Avrupa'dan farklı olarak bizde bu kurallar daha hafif. Bizim sağlığımız Avrupalılardan daha mı iyi? Bizde yılda 420 milyar adet sigara üretiliyor. Artı, Rusya'da bir tane bile tütün yaprağı ekmiyoruz." diye konuştu.
Onişenko, Rusya'da faaliyet gösteren Tütün Sanayisi Konseyi adlı bir birliğin de sigara üreticilerine yaptığı lobicilik çalışmalarını yoğunlaştırdığını kaydetti. Onişenko, vatandaşlara hizmet eden Rusya Toplumsal Odası üyeliğine Tütün Sanayisi Konseyi Başkanı'nın seçilmesine bir türlü anlam veremediklerini de ifade etti. Rusya üst düzey sağlık yetkilisi daha önce de ülkedeki sigara üreticilerini, "Rus halkına karşı nikotin soykırımı" diye suçlayarak mahkemeye verilmesi gerektiğini savunmuştu.
(CİHAN)