$

Dolar

46,5317

Euro

53,0139

£

Sterlin

61,4874

Frank

57,3617

Gram Altın

5.971,6800

Bitcoin

2.865.339

$

Dolar

46,5317

Euro

53,0139

£

Sterlin

61,4874

Frank

57,3617

Gram Altın

5.971,6800

Bitcoin

2.865.339

Sağlık

İçme suyuna bilgisayarlı takip

Gaziantep Su ve Kanalizasyon İdaresi (GASKİ) Genel Müdürü Fahrettin Uslusoy, 14 milyon TL harcayarak gerçekleştirdikleri ''SCADA'' Projesi sayesinde içme suyu sistemini verimli işletebildiklerini söyledi.

19.01.2010 - 11:33
Timeturk Editör
İçme suyuna bilgisayarlı takip
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Uslusoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ''Supervisory Control And Data Acquisition'' sözcüklerinin ilk harflerinden oluşan SCADA'nın, ''uzaktan kontrol ve gözleme sistemi'' olarak adlandırıldığını belirtti.

Bilgisayar, haberleşme aletleri ve diğer aygıtlarla oluşturulan sistemin işletme alanında kullanıldığını ve kullanımının giderek yaygınlaştığını ifade eden Fahrettin Uslusoy, ''14 milyon liraya gerçekleştirdiğimiz proje sayesinde Gaziantep'in içme suyunu tek merkezden kontrol edebiliyoruz, içme suyu sistemimizi daha verimli işletebiliyoruz'' dedi.

Uslusoy, suyun kıt ve değerli bir kaynak olduğuna, Gaziantep'te yaşayanların ihtiyacı olan içme suyunu Kahramanmaraş'tan taşıdıklarına dikkati çekerek, ''Yaşamamız için gerekli olan suyu, bir başka ilden yüksek bedelli elektrik faturaları ödeyerek getiriyoruz. Bu bakımdan su tasarrufu konusu bizim için çok daha önemli'' diye konuştu.

SCADA Projesiyle, içme suyu sistemlerini verimli kullanma olanağına kavuştuklarını ifade eden Uslusoy, şunları ifade etti:

''Proje kapsamında kentin içme suyunu yeni oluşturduğumuz yönetim merkezinden izliyoruz. Kenti saran kılcal damarları andıran içme suyu şebekemizin değişik kesimlerinde, değişik amaçlı ölçümler gerçekleştirebiliyor, elde ettiğimiz değerleri bilgisayar ortamında değerlendiriyor ve sisteme gereken müdahaleleri zamanında yapabiliyoruz. Örneğin basıncı, klor ve bulanıklık düzeyini ölçebiliyoruz.

Ayrıca kentimizin içme suyu ihtiyacını anlık olarak tespit edebilme olanağımız var. Yaptığımız tespite göre depolarımızdan şebekeye su verebiliyoruz. Belki de en önemlisi su kayıp ve kaçaklarından anında haberdar oluyoruz. Bu sayede bir yıla kadar projemiz sayesinde su kayıp ve kaçaklarından kurtulmuş olacağız.''

Uslusoy, proje sayesinde zamanında yapılan müdahalelerle yüksek basınç nedeniyle şebekede patlaklar olmasının ve bu nedenle su kaybının önüne geçtiklerini dile getirdi.

''Şebekelerimizde yüksek basınçtan kaynaklanan arızalar en aza indi. Bu da arıza nedeniyle yapılan su kesintilerinin olmaması anlamına geliyor'' diyen Uslusoy, SCADA Projesi sayesinde kentin içme suyuna ilişkin istatistiki bilgilere düzenli olarak kolayca ulaşabildiklerini kaydetti.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın