$

Dolar

46,5241

Euro

53,0342

£

Sterlin

61,4998

Frank

57,3876

Gram Altın

5.978,6200

Bitcoin

2.828.277

$

Dolar

46,5241

Euro

53,0342

£

Sterlin

61,4998

Frank

57,3876

Gram Altın

5.978,6200

Bitcoin

2.828.277

Sağlık

Şeker hastalarında organ kaybı artıyor

İngiltere'de yapılan bir araştırma, şeker hastalığından kaynaklanan uzuv kaybının dramatik olarak arttığını gösterdi.

01.01.2010 - 08:46
Timeturk Editör
Şeker hastalarında organ kaybı artıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

BBC'de yer alan habere göre, 1996-2005 yılları arasında, bilek altı organ kayıpları ikiye katlandığı, büyük organ kayıpları yüzde 43 arttığı belirtildi. Imprerial Kolej tarafından yapılan araştırmada, tip 1 şeker hastası olanlarda ise organ kaybı sayısının düştüğü bulundu.

Daha erken teşhise ihtiyaç olunduğunu söyleyen yardım derneği, şeker hastalığının 10 yıldan daha uzun süre meydana çıkmadığını da belirtti. Araştırmacılar, tip 2 şeker hastalığı teşhis edilen insanların sayısının geçtiğimiz 10 yıl içinde arttığını söylediler. İngiltere'de yaklaşık 2,3 milyon insan, obezite gibi yaşam tarzı faktörlerinin sonucunda tip 2 şeker hastası.

Journal Diabetes Research and Clinical Practice dergisinde yayınlanan çalışmaya göre, araştırmacılar bilek ekleminin üstünden ve büyük organ kayıplarının yüzde 43 oranında arttığını söylediler. Bilek eklemi üstündeki organ kayıplarının görülme yaşının ise 71'den 69'a düştüğü görüldü.

Ayrıca, kadınlardan çok erkeklerde organ kayıplarının görüldüğünü belirten araştırmacılar, sık sık ayak kontrolu, glisemik indeks, kan basıncı ve kolesterol kontrolüyle organ kayıplarının yüzde 80'e varan oranlarda azaltılabileceğini de vurguladılar.

Zaman

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın