Başbakan Recep Tayyip Erdoğan dün katıldığı DEİK'in 2009 yılı Olağan Genel Kurulu'nda, tıpkı ABD'de olduğu gibi Türkiye'de de market ve süpermarketlerde ilaç satılması için çalışma başlattıklarını açıkladı.
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile eczacılar arasındaki anlaşmazlıklara dikkat çeken Erdoğan 15 Ocak'a kadar süre verdiklerini açıklayan Erdoğan, "ABD'de olduğu gibi marketlerde süpermarketlerde ecza ile ilgili standlar kurulması yönünde çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu işi geliştireceğiz" dedi.
Ağrı kesici, öksürük şurubu, mide yatıştırıcı gibi reçetesiz 'tezgâhüstü' ilaçlar Drugstore'lerde serbest biçimde satılırken reçeteli ilaçlar dükkan içindeki eczacı gözetimindeki ayrı bir bankodan reçete karşılığında veriliyor.
Öte yandan dünya ilaç pazarının bu 2009 yılı büyüklüğü 825 milyar dolar olarak açıklandı. Bunun 300 milyar doları ABD'ye ait. Avrupa'da Fransa ve Almanya'da reçeteli ilaç sadece eczanelerde satılıyor. İngiltere'de ise ABD'dekine benzer bir uygulama var.