$

Dolar

46,5321

Euro

53,0122

£

Sterlin

61,5360

Frank

57,2914

Gram Altın

6.007,9500

Bitcoin

2.834.696

$

Dolar

46,5321

Euro

53,0122

£

Sterlin

61,5360

Frank

57,2914

Gram Altın

6.007,9500

Bitcoin

2.834.696

Sağlık

Türk doktorlar Afrika'da özel hastane açıyor

Nijerya Türk Nizamiye Hastanesi Başhekimi Hüsamettin Keçeci, 6 ay önce Kayseri'den bu ülkeye sürekli kalmak için giden ilk doktorlardan oldu.

12.12.2009 - 03:21
Timeturk Editör
Türk doktorlar Afrika'da özel hastane açıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Önümüzdeki yıldan itibaren 3-6 aylık sürelerle 50 civarında doktor ülkede görev yapacak. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, projeyi beğenerek, her türlü desteği vermeye hazır olduğunu dile getirdi. Doktor dernekleri, 'yeter ki altyapı sağlansın, hekimler gitmeye hazır' mesajı verdi. Yakın zamanda Türk girişimciler tarafından Afrika ülkesi Senegal ile Yemen'de de hastane projeleri gerçekleşecek.

Son üç yılda Afrika'da 17 sağlık taraması yapıldı. Bu çalışmalara 450 gönüllü doktor katıldı. Gidilen ülkelerdeki devlet yöneticileri taramalardan memnun kalırken, ısrarla kalıcı olmasını istedi. Başhekim Keçeci, Nijerya'da ortalama yaşam süresinin 48 yıl olduğuna dikkat çekerek, doktora olan ihtiyacın önemini vurguluyor. Keçeci, "Kıtada 2 dolarlık sıtma ilacı bulunamadığı için insanlar ölüyor. Çok basit hastalıklardan hayatlarını kaybediyorlar." diyor. Daha önce Kayseri Bedir Sağlık Gönüllüleri Derneği'nin Nijerya'ya sağlık taraması için gittiğini hatırlatan Başhekim, hastane sayesinde halkın kaliteli ve modern hizmete kalıcı olarak ulaşacağını söylüyor. Yaklaşık 12 milyon dolara mal olacak hastaneyi, Türk işadamları yapacak. Hastane, maddi durumu iyi hastalara bakıp geliri ile muhtaç insanlara ulaşacak. Hastane merkezli sağlık taramaları, ilaç dağıtımı, gıda yardımı ve temiz su kuyusu açılması gibi projeler de gerçekleştirilecek. 50 yatak kapasiteli hastanede, 3 ameliyathane, 2 yoğun bakım ünitesi, modern laboratuvar ve radyoloji merkezi olacak.

Hekim dernekleri: Gitmeye hazırız

Uluslararası Sağlık ve Eğitim Derneği Genel Sekreteri Süleyman Dinç, "Doktorlarımız hem kalıcı olarak hem de 6 ay-bir yıllık sürelerde bölgede hizmet etmeye hazır." dedi. Samsun'daki Sağlıklı Yaşamı Destekleme Derneği yetkilisi Ali Osman Katrancı ise Yemen'de hastane açmayı düşündüklerini aktardı.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın