Kaliforniya'da sağlık ürünleri sağlayan bir şirketin gerçekleştirdiği ve 20 yıl süren incelemede, 18 - 30 yaşları arasındaki 704 kadının sağlıkları gözlem altında tutuldu.
Araştırma sonucuna göre emzirme, tedavi edilmemesi halinde büyük hastalıklara neden olabilecek kan şekeri, obezite ve kolesterole sahip olma riskini de yarıya indiriyor. Hatta hamilelikle bağlantılı diyabet geliştiren kadınlarda emzirmenin olumlu etkisinin ikiye çıktığı da belirtildi. Uzmanlara göre herhangi bir rahatsızlık yaşama riskini emzirme yüzde 44 - 86 oranında azaltıyor.