Sağlık Bakanlığı Pandemi Bilim Kurulu Üyesi ve Ankara Numune Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Klinik Şefi Doç. Dr. Hürrem Bodur, geçtiğimiz günlerde çıkan "800 bin öğrenci aşılandı" haberlerini düzeltti. Bodur, 800 bin rakamının aşı için ailelerince onay verilen öğrenci sayısı olduğu söyledi.
Geçtiğimiz günlerde ntvmsnbc'de yayımlanan bir haberde, ülkemizde 800 bin öğrencinin H1N1 aşısı yaptırdığı şeklinde bir bilgi geçti. Haber, pek çok yayın kuruluşunca alıntılandı. Haberde, rakamın nereden alındığına ilişkin bir bilgi geçmiyordu.
SD Platform, bu bilgiyi Sağlık Bakanlığı Pandemi Bilim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Hürrem Bodur'a sordu. Bodur'un verdiği bilgiye göre 800 bin öğrenci aşılanmadı. Bodur şöyle dedi: "Biliyorsunuz ilk ve orta dereceli okul öğrencilerine aşı yapılması için velilerin onamı istenmişti. Aşı için sadece velilerin yüzde 6.7'si onay verdi. Bu oran ilk ve orta örenimdeki öğrencilerin toplam sayısı dikkate alındığında yaklaşık 800 bin öğrenciye karşılık gelmektedir. 800 bin rakamı aşılananlar değil, aşı için onayı alınanların sayısıdır."
Kaynak: sdplatform.com