Fars Haber Ajansı, İran Atom Enerjisi Kurumu'ndan adı açıklanmayan bir yetkilinin, "IAEA müfettişlerinin yakın bir gelecekte Fordo uranyum zenginleştirme tesislerinde incelemelerde bulunacağını söylediğini" duyurdu.
Denetlemelerin rutin program çerçevesinde ve İran ile UAEK arasındaki anlaşmaya uygun olarak yapılacağı belirtildi.
IAEA'den dört kişilik heyet, Kum yakınlarındaki Fordo uranyum zenginleştirme tesisinde ilk kez 25-27 Ekim'de incelemelerde bulunmuştu.
Tahran yönetimi, inşa halindeki yeni nükleer tesislerin varlığıyla ilgili 21 Eylül'de IAEA'ya bilgi vermiş ve tesisleri BM denetimine açacağını açıklamıştı.