Zapatero, 2 Ekimde kaçırılan "Alakrana"da bulunan 16'sı İspanyol 36 kişilik mürettebatın hepsinin iyi durumda ve sağlıklı olduğunu, geminin İspanya'ya dönmek için hareket ettiğini bildirdi.
Yürütülen müzakerelerden dolayı Savunma Bakanlığı ve Dışişleri Bakanlığına teşekkür eden Zapatero, İspanya'da günlerdir gösteri yapan gemideki mürettebatın ailelerinin yaşadığı "zor günlerin de sona erdiğini" söyledi.
İspanyol medyası, geminin kurtarılmasıyla ilgili müzakereler sorunda korsanlara 4 milyon dolar ödendiğini iddia etti.
Öte yandan, "Alakrana"nın korsanların eline düşmesinden sonra "Atalanta" misyonuna bağlı İspanyol askeri fırkateyni tarafından yakalanan ve İspanya'ya getirilen iki korsan yarın hakim karşısına çıkarılacaklar. Korsanlar, silahla ve zorla adam kaçırmakla suçlanıyor.
AA