$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.799.130

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.799.130

Dünya

Her 7 Amerikalıdan biri aç

ABD Tarım Bakanlığı tarafından hafta başında açıklanan 'gıda temini' ile ilgili rapor, çarpıcı bir gerçeği gözler önüne serdi.

17.11.2009 - 15:25
Timeturk Editör
Her 7 Amerikalıdan biri aç
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Tarım Bakanlığı'nın 14 yıldır yayınladığı 'Yiyecek Güvenliği Anketi'nin 2008 yılı sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Rapordan yansıyan veriler, Amerikalıların da açlık tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu gösterdi. Rapor hakkında değerlendirmede bulunan Tarım Bakanı Tom Vilsack, yaşanan ekonomik krizin 2009'daki rakamları ciddi bir şekilde etkileyeceğini belirterek, "Amerika, açlık konusunda daha ciddi davranmak zorunda." dedi.

Rapordan kamuoyuna yansıyan bir diğer rakam ise oldukça düşündürücü. Ülke genelinde 16,7 milyon çocuğun yeterli beslenemediğini ortaya koyan rakamın 2007'de 12 milyon civarında olduğu kaydedildi. Rapor hakkında değerlendirme yapan bir diğer yetkili, Amerikalı her 4 çocuktan birinin aç olduğunu ve ciddi önlemler alınması gerektiğini kaydetti.

Tarım Bakanlığı raporuna göre, 2007'de yüzde 11,1 olan yiyecek azlığı, geçtiğimiz yıl yüzde 14,6'ya çıkarak 1995 yılından bu yana ulaşılan en yüksek seviyeye ulaştı. Yapılan çalışmada, ekonomik krizle iyice gün yüzüne çıkan gıda sıkıntısının ülke genelinde ciddi bir şekilde hissedildiği ve birçok eyaletteki aşevlerinin her zamankinden daha fazla dolduğu da ifade edildi.

(CİHAN)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın