Fransa'nın başkenti Paris'e giden Beşşar Esad, Le Figaro gazetesine verdiği demeçte, ABD'nin Ortadoğu barış çabalarındaki zayıf halka olduğunu belirterek, ABD'den bu çabaları canlandırmak için daha çok çalışması gerektiğini söyledi.
ABD Başkanı Barack Obama'dan barış görüşmeleri için bir eylem planı hazırlamasını isteyen Esad, Suriye ile ABD arasında, geçen mart ayından bu yana yapılan görüşmelere karşın bir güven ortamının oluştuğunu henüz görmediklerini bildirdi.
Esad, Paris'teki temasları çerçevesinde yarın Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ile görüşecek.