BM yetkilileri, Güney Afrika'nın, hayatını barışa ve özgürlüğe adamış eski başkanını böyle bir günle onurlandırmanın çok yerinde ve gecikmiş bir karar olduğunu ifade etti. Karar, 192 üyeli BM Genel Kurulu'nda oybirliği ile alındı.
BM'den yapılan açıklamaya göre "Mandela Günü" ilk olarak, hayatını ırkçılıkla mücadeleye adamış liderin 92 yaşına basacağı gelecek doğum gününde kutlanacak.
BM Genel Kurulu Başkanı Ali Treki Mandela Günü' hakkında , "Kurumumuzun aldığı karar, insanlığın en temel hakları için hayatının 27 yılını hapishanelerde en ağır koşullarda geçirmiş 'büyük insan' için çok manidardır" dedi.
BM Genel Sekreteri Ban Ki-Moon da Mandela'yı, "BM'nin yaşayan en büyük değeri" olarak tanımladı.