$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.816.336

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.816.336

Dünya

ABD en çok silahı kimlere satıyor?

ABD'nin 2009 yılında yaptığı silah ihracatında aslan payını İslam ülkeleri alıyor. Peki ABD'nin en büyük müşterileri kimler. İşte en fazla silah ithal eden İslam ülkeleri...

07.11.2009 - 15:13
Timeturk Editör
ABD en çok silahı kimlere satıyor?
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Pentagon Savunma Güvenliği İşbirliği Ajansı verilerine göre, en fazla silah ithal eden ülke 7.9 milyar dolar ile Birleşik Arap Emirlikleri.

2009 yılında 38.1 milyar dolarlık silah ihraç eden ABD'nin ikinci en büyük müşterisi ise 5.4 milyar dolar ile her gün intihar saldırıları ve çatışmalarla gündeme gelen Afganistan.

Verilere göre ABD'nin silah ihracatı, dünyadaki ekonomik krize rağmen bir önceki yıla göre yüzde 4.7'lik artış gösterdi. 2007 yılına göre ise artış yüzde 65'i buluyor. Açıklamada artış hızının önümüzdeki yıl da devam etmesi bekleniyor.

Silah satan Amerikan şirketlerinin başında ise Lockheed Martin Corp, Boeing Co., Northrop Grumman Corp., General Dynamics Corp. ve Raytheon Co. geliyor.

ABD'nin diğer önemli müşterileri ise sırasıyla Suudi Arabistan (3.3 milyar dolar), Tayvan (3.2 milyar dolar), Mısır (2.1 milyar dolar) ve Irak (1.6 milyar dolar).

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın