El Alem televizyonunun adı açıklanmayan bir yetkiliye dayandırdığı haberinde Tahran yönetiminin taslağa ilişkin cevabını 48 saat içinde sunacağı belirtildi.
Konuyla ilgili olarak Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun Viyana'daki merkezinde, geçen hafta İran ile Amerika Birleşik Devletleri, Rusya ve Fransa arasında yapılan görüşmelerde bir taslak anlaşma hazırlanmıştı.
Anlaşmaya ilişkin olarak İran'dan henüz resmi bir açıklama yapılmadı.
Taslak, İran'ın bilinen 1,5 tonluk düşük zenginlikli uranyumunun yaklaşık yüzde 80'nin zenginleştirilmek üzere Rusya'ya, ardından da Tahran'daki araştırma reaktöründe kullanılacak yakıta dönüştürülmek üzere Fransa'ya gönderilmesini öngörüyor.
Batılı ülkeler bu yolla nükleer silah üretmesinden kuşkulandıkları İran'ın elindeki zenginleştirilmiş uranyum stoklarının çoğunu temize çıkarmayı hedefliyor.
İran, güçlükle elde ettiği zenginleştirilmiş uranyumu bu sürece dahil etmekte isteksiz davranıyor.