$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.782.189

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.782.189

Dünya

Hiroşima Obama'yı bekliyor!

Tarihte atom bombası atılmış tek ülke olan Japonya'da bombaların kurbanı Hiroşima ile Nagazaki kentleri ABD Başkanı Barack Obama'nın ziyaretini bekliyor.

27.10.2009 - 09:04
Timeturk Editör
Hiroşima Obama'yı bekliyor!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Hiroşima ile Nagazaki'nin belediye başkanları, başkent Tokyo'da ABD Büyükelçiliğine başvuruda bulunarak Obama'yı beklediklerini bildirdi.

İkinci Dünya Savaşı'nın sonunda, 6 ve 9 Ağustos 1945'te ABD tarafından atom bombası atılan ve toplam 500 bin insanın öldüğü Hiroşima ve Nagazaki kentleri, bu yıl Nobel Barış Ödülü'ne layık görülen ABD'nin ilk zenci Başkanı Barack Obama'nın ziyaetini büyük merakla bekliyor.

ABD'nin en üst düzey yetkilileri arasında Nobel Barış Ödüllü 39. Başkan Jimmy Carter ile Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi Hiroşima'yı ziyaret etti. Pelosi, Hiroşima'yı geçen yıl ziyaret ederken, ABD'nin 37. Başkanı Richard Nixon da emekli olduktan sonra Hiroşima'ya geldi.

ABD'nin yeni Tokyo Büyükelçisi John Roos, göreve geldikten birkaç hafta sonra bu ay içinde Hiroşima'yı ziyaret ettiğinde Japonlar derinden etkilenmişti.

Bu arada BM, gelecek yılın mayıs ayında nükleer silahlardan arınma antlaşmasını yeniden ele alacak.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın