Paktiya eyaletinin Emniyet Müdürü Azizuddin Vardak, özel bir inşaat firmasında çalışan 12 işçinin kaçırıldığını söylerken, eyaletin gizli servis şefi Gülam Dastagir Rüstemyar ise kaçırılan işçi sayısının 15 olduğunu kaydetti.
Her iki yetkili de, bu adam kaçırma olayının 'özel bir anlaşmazlık' olduğunu, bunun direnişçilerle bir ilgisi bulunmadığını belirtirken, kaçırılanların yarın serbest bırakılabileceğini, çünkü aşiret liderlerinin araya girdiğini belirtti.
Afganistan'da adam kaçırma 'geçer akçe' haline gelmiş bulunuyor. Direnişçiler tarafından siyasi baskı unsuru olarak kullanılan bu yöntem, çeteler tarafından da fidye almak için kullanılıyor.
AA