Pakistan'ın ikinci en büyük kenti Lahor'da federal güvenlik binası ve diğer iki polis akademisine saldıran ve "militan" olduğundan şüphelenilen kişilerle polis arasında çıkan çatışmada 21 kişi öldü.
Yetkililer, silahlı eylemcilerin tümünün öldürüldüğünü ve durumun kontrol altına alındığını açıkladı.
Manawan polis akademisinde üç eylemcinin üzerilerindeki patlayıcıları ateşledikleri belirtildi.
Aynı akademide geçen yıl Mart ayında düzenlenen saldırıda 18 kişi ölmüştü.
Karargaha baskın
Diğer hedefin ise komandoların eğitildiği Bedian akademisi olduğu belirtildi.
Daha erken saatlerde ülkenin kuzeybatısındaki Kohat kasabasında da bir polis karakolu yakınlarında infilak eden bomba yüklü bir araç, en az 11 kişinin ölümüne neden oldu.
Görgü tanıkları olayda ölenler arasında polislerin yanısıra sivillerin de bulunduğunu söylüyor.
Pakistan'da son iki hafta içerisinde düzenlenen intihar eylemlerinde 100'den fazla kişi öldü.
Son saldırılar, militanların Rawalpindi'deki ordu karargahına baskın düzenlemelerini takip ediyor.
BBC'nin İslamabad'daki muhabiri Alim Makbul, saldırılarda henüz sorumluluğu üstlenen bir grup olmadığına dikkat çekerken, suçlamaların muhtemelen Taliban'a yöneleceğini belirtti.
Taliban kadroları geçen hafta ordu operasyonlarına son vermezse güvenlik güçlerini hedef alacak bir saldırı dalgasından söz etmişti.
Peşaver'de patlama
Pakistan'dan gelen haberlere göre ülkenin kuzeybatısındaki Peşaver kentinde bir yerleşim bölgesinde patlama meydana geldi.
Ancak patlamada ölü ya da yaralı olup olmadığına ilişkin net bilgi bulunmuyor.
Kaynak: BBC Türkçe