Prof. Dr. Bülent Menteş, aspartam içeren tatlandırıcıların diet kola, şekersiz sakız ve pek çok diyet yiyecek içinde bulunduğunu bu ürünlerin depresyon ve şişmanlık da dahil olmak üzere bir çok yan etkisi bulunduğunu belirtti.
Menteş aspartam'ın zararlarını şöyle sıraladı: "Baş v e eklem ağrısı, unutkanlık, bulantı, uyuşukluk, kas spazmı, şişmanlık, migren, depresyon, yorgunluk, huzursuzluk, uykusuzluk, görme ve işitme kaybı, parkinson, kanser."