$

Dolar

46,6287

Euro

53,0267

£

Sterlin

61,5700

Frank

57,5308

Gram Altın

6.020,8900

Bitcoin

2.737.642

$

Dolar

46,6287

Euro

53,0267

£

Sterlin

61,5700

Frank

57,5308

Gram Altın

6.020,8900

Bitcoin

2.737.642

Dünya

Afganistan'da yine savaş tamtamları...

ABD ve İngiltere, Afganistan'a ek asker gönderiyor. Nobel Barış Ödülü alan ABD Başkanı Obama Afganistan'a 13 bin asker daha gönderecek. İngiltere ise 500 asker sevkedecek.

14.10.2009 - 11:53
Timeturk Editör
Afganistan'da yine savaş tamtamları...
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Afganistan'a NATO askeri yetişmiyor. Nobel Barış Ödülü'ne layık görülen ABD Devlet Başkanı Barack Obama Mart ayında Afganistan'a gönderdiği 21 bin askere ek olarak 13 bin asker daha gönderecek.

13 bin kişilik destek birliğinde teknik elemanlar, ordu polisi ve istihbaratçıların yeralacağı belirtiliyor. Bir ordu yetkilisi tüm hazırlıkların yapıldığını, geriye yalnızca askerlerin gönderileceğinin gazetelerde duyrulmasının kaldığını söyledi.

Öte yandan geçtiğimiz ay Afganistan'daki işgalin komutanı General Stanley McChrystal, ülkenin kaybedilmemesi için ivedilikle 40 bin ek askere ihtiyaç duyulduğunu söylemişti. ABD yönetimi bu açığın kapatılabilmesi için bir yandan da diğer NATO üyesi ülkelerden asker talep ediyor.

Eğer asker gönderme kesinleşirse Obama döneminde Afganistan ve Irak'ta bulunan toplam asker sayısı, bir önceki Devlet Başkanı George Bush'un döneminden daha yüksek olacak. Obama döneminde Irak'ta 124 bin ABD askeri varken, 65 bin asker de Afganistan'da görev yapacak. Oysa ki, saldırgan politikaları nedeniyle kıyasıya eleştirilen Bush döneminde Irak'ta 160 bin Afganistan'da ise yalnızca 24 bin asker bulunuyordu. Öte yandan Irak'ta ve Afganistan'da görev yapan paralı askerler veya güvenlik görevlilerinin sayısı da Obama döneminde yükselmiş durumda.

Afganistan'a ek İngiliz askeri

İngiltere Başbakanı Gordon Brown Afganistan'a ek 500 asker sevkedecekleri açıklamaya hazırlanıyor. ABD'nin ardından ülkede en fazla askere sahip olan İngiliz ordusunun Afganistan'daki asker sayısı 9 bin civarında.

Savaşın başlamasından bu yana İngiliz ordusu 221 kayıp verirken, Başbakan Brown da askerleri geri getirmesi çağrılarına hedef oluyor.

Öğle saatlerinde parlamentoya seslenecek olan Brown'ın konuşmasına temmuz ayında en son parlamenterlerin sorularını yanıtladığı oturumdan bu yana hayatını kaybeden askerlerin isimlerini okuyarak başlayacak.

Gordon Brown'ın asker sevki kararına bazı uyarılar eklemesi bekleniyor. BBC Savunma muhabiri Caroline Wyatt, ''Başbakan, ordu komutanlarından gönderilecek ek askerlerin uygun bir teçhizata sahip olacakları güvencesi isteyecek'' diyor.

Wyatt'ın aktardığına göre, Brown ayrıca İngiltere'nin NATO'daki diğer müttefiklerinin de kendilerini izleyip ek asker sevketmeleri çağrısında bulunacak.

İngiliz güçleri ekim 2001'den bu yana Afganistan'da.

Askerlerin büyük bölümü de Taliban'ın etkili olduğu Helmand eyaletinde konuşlu.

Brown'ın sözcülerinden biri geçen hafta ''Biz ek asker sevkinin bazı ölçütlere tabi olduğunu söylemişti. Doğru teçhizat bu listenin başında. Ayrıca doğru bir uluslararı strateji ve yükün uygun şekilde paylaşımı da bu ölçütler arasında'' demişti.

Ana muhalefet muhafazakarların lideri David Cameron da, seçimler ardından hükümeti kurmakla görevlendirilmesi durumunda, Afgan askerlerin eğitimini hızlandırmak amacıyla bu ülkeye ek asker gönderilmesi gerektiğini söylemişti.

Liberal demokratlar da, Afganistan operasyonun başarısızlığa uğramakta olduğu uyarısında bulunurken, ek asker sevki yerine yeni bir strateji çağrısında bulunuyor.

Kaynak: TİMETURK ve BBC

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın