$

Dolar

46,6197

Euro

53,2037

£

Sterlin

61,8264

Frank

57,5907

Gram Altın

6.030,6700

Bitcoin

2.787.351

$

Dolar

46,6197

Euro

53,2037

£

Sterlin

61,8264

Frank

57,5907

Gram Altın

6.030,6700

Bitcoin

2.787.351

Dünya

İran'dan ödüllü Obama hakkında yorum

İran, ABD Başkanı Barack Obama'ya Nobel barış ödülü verilmesini "erken" buldu, ancak teşvik amacı taşımasına itirazları olmadığını bildirdi.

10.10.2009 - 10:53
Timeturk Editör
İran'dan ödüllü Obama hakkında yorum
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Dışişleri Bakanı Menuçehr Mutteki, 2009 Nobel barış ödülünün Obama'ya verilmesini değerlendirirken, "Bu konuda karar alınırken acele ve erken davranılmış" ifadesini kullandı.

Mutteki, "ödül, önceki Amerikan yönetimlerinin tek taraflı ve savaşçı siyasetlerinin yerini barış ve adalete dayalı politikaya bırakmasını teşvike yönelikse buna itirazlarının olmadığını" kaydetti.

İranlı Bakan, "Obama'ya böyle bir ödül verilmesi için en uygun zamanın, Irak ve Afganistan'daki yabancı güçlerin çekilmesi ve mazlum Filistin halkının haklarının yanında yer alınması olduğunu" söyledi.

Norveç Nobel Komitesi, Obama'nın, "uluslararası diplomasiyi ve halklar arasındaki işbirliğini güçlendirme konusundaki olağanüstü çabalarından ötürü barış ödülünü" kazandığını açıklamıştı.

Obama da ödüle layık görülmesine şaşırdığını, mahçup olduğunu ve karardan onur duyduğunu belirterek, bunu "eylem çağrısı" olarak kabul ettiğini söylemişti.

Başkan Obama'nın, 10 Aralıkta yapılacak ödül törenine katılmak üzere Norveç'in başkenti Oslo'ya gideceği belirtildi.

Kaynak : Anadolu Ajansı

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın