Alınan ayakkabıların ayağa tam oturmasının sağlık açısından önemli olduğu vurgulandı.Bu yüzden ayakkabının, tam ölçüsünün belirlenmesi için 14.00 ile 16.00 saatleri arasında alınması gerektiği belirtildi.
Erişkin Diyabet Eğitim Hemşiresi Özlem Coşar Ünal, "Yürümeye ve egzersize bağlı olarak akşam saatlerinde ayak şişer. Bu nedenle bu saatlerde alınan ayakkabı bir numara büyük olacak. Sabah ayakkabı almaları durumunda ayakkabı akşam saatlerine doğru bir numara küçük gelecek. Bu durum ayaklarda travmalara neden olabilir" dedi.