$

Dolar

46,4985

Euro

52,9587

£

Sterlin

61,4621

Frank

57,4199

Gram Altın

6.060,7500

Bitcoin

2.904.017

$

Dolar

46,4985

Euro

52,9587

£

Sterlin

61,4621

Frank

57,4199

Gram Altın

6.060,7500

Bitcoin

2.904.017

Sağlık

Kumanda ile bilgisayar sağlık düşmanı

Gittikçe hareketsizleşen insanların televizyon kanallarını uzaktan kumandayla değiştirmesi, haberlere bilgisayardan ulaştığı için gazete almaya bile gitmemesi nedeniyle obezite ve buna bağlı şeker hastalığı artıyor.

04.10.2009 - 14:42
Timeturk Editör
Kumanda ile bilgisayar sağlık düşmanı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Ana Bilim Dalı Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Kemal Balcı, gittikçe hareketsizleşen insanların televizyon kanallarını uzaktan kumandayla değiştirmesi, haberlere bilgisayardan ulaştığı için gazete almaya bile gitmemesi nedeniyle obezitenin ve buna bağlı şeker hastalığının arttığı bildirdi.

Antalya'nın Serik ilçesine bağlı Belek Turizm Merkezi'nde yapılan 11. Ulusal İç Hastalıkları Kongresi'ne katılan Prof. Dr. Balcı, diyabetin (şeker hastalığı) insülin yokluğu veya etkisinin bozulmasıyla geliştiğini belirtti.

Diyabetin dünyada görülme sıklığının arttığını, bunun en önemli nedeninin obezite olduğunu kaydeden Balcı, 'Olumsuz çevre şartlarının artışı da diyabet sıklığının artmasına neden olmaktadır' dedi.

Olumsuz çevre koşullarına örnek olarak televizyonların uzaktan kumandası ve bilgisayarları gösteren Balcı, 'Televizyonun kanalını değiştirmek için oturduğu yerden kalkmayan insanlar, haberlere de bilgisayardan ulaşınca gazete almaya bile gitmez oldu. Bu da obeziteyi, dolayısıyla da diyabet hastalığını artırdı' diye konuştu.

1970'li yıllarda diyabetin erişkinlerde yüzde 7 düzeyinde olduğunu bildiren Balcı, son yıllarda yapılan bazı çalışmalarda Türkiye'de diyabet sıklığının erişkin yaş grubunda yüzde 12 düzeyine çıktığının belirlendiğini söyledi.

Balcı, diyabetin yüksek tansiyon ve kalp-damar hastalıklarıyla birlikte seyretmesi nedeniyle ciddi ölüm nedenlerinden olduğunu kaydetti.

İnsanların yaşam süresinin uzamasıyla diyabetlilerin hastalıklı yaşam süresinin uzadığına dikkati çeken Balcı, hastalığa bağlı yüksek tansiyon ile kalp ve damar hastalıklarının yol açtığı komplikasyonlar nedeniyle tedavi maliyetlerinin arttığını hatırlattı.

Bunun birey ve topluma ekonomik yük getirdiğini bildiren Balcı, bu nedenle diyabet hastalarının tedavilerini yarım bırakmaması, yaşam boyunca doktor kontrolünde olması gerektiğini kaydetti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın