$

Dolar

46,5198

Euro

52,8779

£

Sterlin

61,3487

Frank

57,1996

Gram Altın

5.958,2300

Bitcoin

2.848.036

$

Dolar

46,5198

Euro

52,8779

£

Sterlin

61,3487

Frank

57,1996

Gram Altın

5.958,2300

Bitcoin

2.848.036

Dünya

ABD Irak'tan daha fazla asker çekecek

ABD'nin, yaklaşık 6 yıldır işgal altında tuttuğu Irak'tan gelecek ayın sonuna kadar çekeceği asker sayısının planlanandan daha fazla olacağı bildirildi.

30.09.2009 - 08:29
Timeturk Editör
ABD Irak'tan daha fazla asker çekecek
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Irak'taki Amerikan güçlerinin komutanı General Ray Odierno'nun ABD Temsilciler Meclisi Silahlı Hizmetler Komitesine bugün sunması beklenen raporunda, gelecek ay Irak'taki Amerikan askeri sayısının yaklaşık 120 bin olacağını belirterek, bunun mevcut asker sayısından 4 bin daha az olduğunu kaydettiği ifade edildi.

Odierno'nun 8 sayfalık raporunda, Irak'taki Amerikan askerlerine yönelik saldırıların son iki yılda büyük oranda azaldığı da vurgulandı.

Raporda, Ağustos 2007'de 4 bin civarında olan saldırı sayısının geçen ay 600'e kadar düştüğü belirtildi.

Irak'ta El Kaide militanları ve yabancı militanların öncekinden daha az olduğu da ifade edilen raporda, Amerikan askerinin Eylül 2010'a kadar çatışmalara katılmasına son vermesi, 2011 sonunda da ülkeden tamamen ayrılmasıyla ilgili süreçte bazı sorunların çıkacağı öngörüsü de yer aldı.

Raporunda, Irak için en karanlık günlerin geride kaldığını ifade eden Odierno, Irak halkının aşırıcılığı reddettiğini, 2006-2007 yıllarındaki mezhep çatışmalarının yeniden çıkacağına dair işaretler görmediklerini kaydetti.

Kaynak : Anadolu Ajansı

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın