Rasmussen, Beyaz Saray'da Obama'yı ziyaretinde gazetecilere yaptığı açıklamada, "Afganistan operasyonumuz, sadece Amerika'nın yükümlülüğü ya da sorumluluğunda değil. Bu bir ekibin çabası ve öyle de kalacak" dedi.
Danimarka'nın eski başbakanı olan NATO Genel Sekreteri, Obama'nın "önce stratejinin belirlenmesi sonra da kaynaklar" yaklaşımına katıldığını da belirtti.
Üst düzey danışmanlarıyla Afganistan konusunda bugün yaptığı görüşmelere yarın da devam edecek olan Obama, yeniden geniş kapsamlı bir strateji değerlendirmesi yapıncaya kadar Afganistan'a daha fazla asker gönderme konusunda karar almayacağını bildirmişti.
Obama, yeni Afganistan stratejisinin değerlendirilmesi süreci konusunda gazetecilerin önünde bir açıklama yapmadı.
Afganistan'daki ABD ve NATO güçlerinin komutanı General Stanley McChrystal, daha fazla asker gönderilmesini de içeren "önemli bir strateji değişikliği" olmazsa Afganistan'da büyük olasılıkla başarısız olunacağı görüşünü dile getirmişti. Amerikalı savunma yetkililerine ve milletvekillerine göre, McChrystal, Afganistan'a 30-40 bin asker daha gönderilmesini bekliyor.