$

Dolar

46,5168

Euro

52,9874

£

Sterlin

61,5054

Frank

57,3573

Gram Altın

5.971,8300

Bitcoin

2.869.399

$

Dolar

46,5168

Euro

52,9874

£

Sterlin

61,5054

Frank

57,3573

Gram Altın

5.971,8300

Bitcoin

2.869.399

Dünya

Medvedev: 2012'de yeniden başkan olurum

Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev, 2012'de gerçekleşecek başkanlık seçimleri ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

25.09.2009 - 13:17
Timeturk Editör
Medvedev: 2012'de yeniden başkan olurum
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev, 2012'de gerçekleşecek başkanlık seçimleri ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Rusya Başbakanı Vladimir Putin'in de aday olacağına kesin gözü ile bakılan seçimler için Medvedev, "İyi çalışır başarılı olursam, Rus halkı da bana güvenirse, neden aday olmayayım?" dedi.

Pittsburgh Üniversitesi'nde Başbakan Putin'in de aday olup olmayacağı ile ilgili soruya yanıt veren Medvedev, "Kendi planı ile ilgili ona sormanız daha doğru olur. Zaman her şeyi gösterecek." ifadelerini kullandı. Putin'in 2012 seçimleri ile ilgili birlikte karar verecekleri yönündeki açıklamasını hatırlatan Rusya lideri, "Bu ikimizin biri hakkında karar vereceğimiz anlamına gelmiyor. Burada siyasi ağırlığı olan insanlarla görüşmeler yapılacak." şeklinde konuştu.

2012'de Putin'in başkan olması durumunda, kendisinin başbakan olma ihtimalini değerlendiren Medvedev, ülkesi için her türlü görevi yapmaya hazır olduğunu söyledi. Rusya lideri, "Gelecekle ilgili tahminde bulunmak istemiyorum. Ancak ülkemin yararına olacaksa her türlü görevi yapabilirim." değerlendirmesinde bulundu.

İRAN'A YAPTIRIMA ŞARTLI DESTEK

İran'a yaptırımlar konusunda da açıklamada bulunan Rusya lideri, bunun tüm diğer uluslararası baskı araçlarının kullanılmasının ardından gerçekleşebileceğini kaydetti. İran'ın sivil amaçlı nükleer çalışma yapmasının hakkı olduğunu savunan Rusya lideri, "Yaptırımlar en iyi çözüm yolu değil. İran sivil amaçlı nükleer çalışma yapma hakkına sahip. Ancak nükleer silah üretemez. Diğer tüm alternatifleri tüketmişsek, o zaman uluslararası hukuka uygun olarak yaptırımlar gündeme gelebilir." dedi.

ABD ve diğer ülkelerle birlikte İran'ın nükleer programı konusunda pozitif yaklaşımların olması gerektiğini kaydeden Medvedev, "Tahran'a sivil amaçlı nükleer çalışmalar yapabilmesi konusunda şans verilmeli. Diğer taraftan bölgenin hassasiyetleri de göz önünde bulundurularak tüm programın şeffaf olması için çalışılmalı. Bunu başaramazsak, o zaman ton da değişikliğe gidilebilir." şeklinde konuştu.

(CİHAN)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın