$

Dolar

46,5163

Euro

52,9872

£

Sterlin

61,4864

Frank

57,3496

Gram Altın

5.966,3500

Bitcoin

2.865.792

$

Dolar

46,5163

Euro

52,9872

£

Sterlin

61,4864

Frank

57,3496

Gram Altın

5.966,3500

Bitcoin

2.865.792

Dünya

İran'ın 2. uranyum tesisi doğrulandı

Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu, İran'ın henüz yapım aşamasında olan ikinci bir uranyum zenginleştirme tesisi konusunda kurumu bilgilendirdiğini doğruladı.

25.09.2009 - 16:32
Timeturk Editör
İran'ın 2. uranyum tesisi doğrulandı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Tahran'ın 160 kilometre güneybatısındaki tesis gelecek yıl faaliyete geçebilecek.

UAEK sözcüsü Marc Vidricaire, İran'ın Pazartesi günü kuruma gönderdiği mektupta "pilot tesis" olarak nitelendirdiği yeni bir uranyum zenginleştirme tesisinin yapım aşamasında olduğu konusunda bilgi verdiğini söyledi.

Mektupta, tesiste sivil kullanım amaçlı enerji üretmek için yeterli olan seviyenin üzerinde uranyum zenginleştirilmeyeceğinin belirtildiğini kaydeden Vidricaire, "İran tesise hiçbir nükleer malzemenin sokulmadığını da bildirdi" dedi.

Vidricaire, İran'dan derhal konuya ilişkin spesifik bilgi ve tesisi mümkün olduğunca hızlı bir şekilde denetleme imkanı tanınmasının istendiğini de söyledi.

Bu arada, adının açıklanmasını istemeyen bir yetkili, yeni tesisin Tahran'ın 160 kilometre güneybatısında bulunduğunu ve 3 bin santrifüjlü santralin gelecek yıl faaliyete geçebileceğini ifade etti.

Diplomatik kaynaklar, İran'ın UAEK Başkanı Muhammed El Baradei'ye Pazartesi günü gönderdiği bir mektupta, ikinci bir uranyum zenginleştirme tesisinin yapım aşamasında olduğunu bildirmişti.

Natanz'da bir uranyum zenginleştirme tesisi bulunduğu bilinen İran'a, uranyum zenginleştirme faaliyetlerini durdurmadığı ve nükleer faaliyetlerinin atom bombası geliştirmeye yönelik olduğuna ilişkin kuşkuları gideremediği gerekçesiyle BM yaptırımları uygulanıyor.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın