$

Dolar

46,5019

Euro

52,8412

£

Sterlin

61,2703

Frank

57,2259

Gram Altın

5.980,3900

Bitcoin

2.820.046

$

Dolar

46,5019

Euro

52,8412

£

Sterlin

61,2703

Frank

57,2259

Gram Altın

5.980,3900

Bitcoin

2.820.046

Sağlık

İlaçların kötüye kullanımı artıyor

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ilaçları alarm veriyor. ABD'de son 8 yılda ilaçların kötüye kullanımında yüzde 76 artış gözlendi.

07.09.2009 - 16:43
Timeturk Editör
İlaçların kötüye kullanımı artıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Uzmanlar, "kafayı bulmak" veya zihni açmak için Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ilaçlarını kullanan çocukların, bu ilaçların bilinçsiz kullanımının, aralarında ajitasyon, hızlı kalp çarpıntısı, tansiyonun aşırı derecede yükselmesinin de bulunduğu, ciddi, bazen hayati tehlikesi bulunan semptomlara yol açabileceğinin farkında olmadıklarının altını çizdi.

Amerikan Zehir Kontrol Merkezleri Birliği'nin 1998-2005 yılları arasında açıkladığı verileri değerlendiren araştırmacılar, bu süre içinde ABD çapında DEHB ilaçlarının ve özellikle de uyarıcıların, ergenlik çağındakilerce kötüye kullanımına ilişkin bildirimlerin yılda 330'dan 581'e yükseldiğini ve 4 ölüm vakasına rastlandığını belirtti.

DEHB ilaçlarının kötüye kullanımında 1998-2005 yılları arasında görülen artışın, ergenlik çağındakilerin içinde bulunduğu toplam uyuşturucu madde kullanımında görülen artışı geride bıraktığına dikkati çeken Pasierb, bunun ABD'deki DEHB tedavisi çerçevesinde 10-19 yaşlarındakiler için yazılan ilaçların yüzde 86 oranında artarak 4 milyondan yaklaşık 8 milyona çıkmasıyla paralellik gösterdiğini vurguladı.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın