Bunlardan birininde dış gebelik olduğu biliniyor. Hayatı tehdit eden bu durum aynı zamanda kadın doğurganlığını da olumsuz etkiliyor. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Faruk Buyru, yirminci yüzyılın ilk yarısında iç kanama nedeni ile anne ölümlerinin en önemli nedeni olan dış gebeliğin son yıllarda da tırmanışa geçtiğini açıkladı.
Buyru, "Her 100 gebelikten yaklaşık 2'si dış gebelikle sonuçlanıyor" dedi. Sigara içilmesi, tüpleri ilgilendiren iltihabi hastalıkların daha sık görülmesinin de dış gebeliğe zemin hazırladığını kaydeden Buyru, bu nedenle dış gebeliğin bilinmesinin çok önemli olduğunu kaydetti.