$

Dolar

46,5013

Euro

52,7658

£

Sterlin

61,2363

Frank

57,2404

Gram Altın

6.040,1800

Bitcoin

2.918.900

$

Dolar

46,5013

Euro

52,7658

£

Sterlin

61,2363

Frank

57,2404

Gram Altın

6.040,1800

Bitcoin

2.918.900

Dünya

İgor Panarin: ABD 2010'da çökecek

ABD'nin altı parçaya bölüneceği tezi ile gündeme gelen ünlü Rus bilim adamı İgor Panarin, yine ilginç bir öngörüde bulundu.

01.09.2009 - 05:16
Timeturk Editör
İgor Panarin: ABD 2010'da çökecek
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Rusya Dışişleri Bakanlığı'na bağlı Diplomatik Akademi'de öğretim görevlisi olan siyaset bilimci İgor Panarin, ABD'nin Temmuz 2010'da çökeceğini iddia etti.

Düzenlediği basın toplantısında açıklamalarda bulunan Panarin, mevcut mali yılın sonuçlarının yatırımcılar açısından şok etkisi yaratacağını kaydederek, Temmuz 2010'da ABD'nin çökme ihtimalinin yüzde 50'inin üzerinde olduğunu söyledi.

ABD Başkanı Barack Obama'nın dünyayı yeni bir değişim dönemine taşıyacağı düşüncelerini paylaşmadığını ifade eden uzman, "Obama, mantık olarak sosyal bir işçi gibi davranıyor. Güzel konuşuyor, ancak güzel yönetemiyor. Büyük bir ihtimalle ABD'yi bir çöküşe götürecek." değerlendirmesinde bulundu.

Amerika'nın mevcut durumu ile psikolojik bir çöküş içinde olduğunu savunan Rus siyaset bilimci, "Obama'nın yönetimindeki ABD, Mihail Gorbaçov dönemindeki Sovyetler Birliği'ne çok benziyor. 11 yılda ABD borçları tam 11 kat arttı. Gorbaçov yönetiminde de Sovyetler Birliği'nin borçları beş katına çıkmıştı." dedi.

Global Politics in Russia dergisinin editörü Feodor Lukyanov, Panarin'in değerlendirmelerinin uzmanlar açısından çok büyük değer taşımadığını savundu. Lukyanov eleştirisinde, "İnsanlar artistik hareketlerle, zengin hayaller kuruyorlar." ifadesini kullandı. Panarin'in değerlendirmeleri fazlaca marjinal olsa da, Kremlin yanlısı uzmanlar arasında etkin olduğu kaydediliyor.

Kaynak: Cihan

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın