Gıda sıkıntısı nedeniyle ulusal felaket ilan eden ve yardım çağrısında bulunan Kenya'nın Maliye Bakanı Uhuru Kenyatta, düzenlenen imza töreninde yaptığı konuşmada, Japonya'nın mali destek taahhüdünde bulunan ilk gelişmiş ülke olduğunu belirtti.
"Küresel ekonomik kriz, yüksek gıda fiyatları, seçim sonrası krizle birlikte, ülke bugüne kadarki en ağır kuraklıkla uğraşırken, bu yardım daha iyi bir zamanda gelemezdi" diyen Bakan Kenyatta, yardım parasının ülkenin temel gıda maddelerinden mısır alımı için kullanılacağını söyledi.
Kenya hükümeti, yetersiz yağışların ardından baş gösteren gıda sıkıntısı yüzünden ülkenin hem kırsal kesiminde, hem de kentlerinde yaklaşık 10 milyon kişinin ciddi açlık tehdidi altında bulunduğunu kaydediyor.