$

Dolar

46,5052

Euro

52,9063

£

Sterlin

61,4389

Frank

57,3932

Gram Altın

6.063,5000

Bitcoin

2.905.851

$

Dolar

46,5052

Euro

52,9063

£

Sterlin

61,4389

Frank

57,3932

Gram Altın

6.063,5000

Bitcoin

2.905.851

Dünya

Hindistan'da ensefalit salgını

Hindistan'ın kuzeyinde, Japon ensefaliti salgınında 200 çocuğun öldüğü bildirildi.

24.08.2009 - 23:47
Timeturk Editör
Hindistan'da ensefalit salgını
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sağlık yetkilileri, Uttar Pradeş eyaletinde, bazıları Bihar eyaletinden ve Nepal'den gelen, sivrisinek yoluyla bulaşan tehlikeli beyin hastalığı Japon ensefaliti olan 900 çocuğun hastanede tedavi altında olduğunu kaydetti.

Hindistan'da muson yağmurları sırasında ortaya çıkan hastalık, ülkede 1978'den bu yana binlerce kişinin ölümüne yol açtı.

Bulaştıktan sonra belirgin bir tedavisi bulunmayan hastalık, dünya çapında kullanılan aşılarla önlenebiliyor.

Haberin devamı ↓reklam

Özellikle 6 aylık-15 yaş arası bebek ve çocukların en fazla etkilendiği ve en çok kırsal bölgelerdeki yoksulları vuran hastalıkla ilgili Hindistan'da etkili bir aşı programı uygulanamadı. Hindistan'da 2005'de, 1500 çocuğun ensefalitten ölmesi üzerine halkın gösterdiği büyük tepkinin hükümeti Çin'den aşı ithaline zorlamasıyla ülkede kitlesel aşı programı başlatılmıştı.

Doktorlar, aşı programının bu yıl başarılı olmadığını belirtiyor.

(AA)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın