$

Dolar

46,4941

Euro

52,9733

£

Sterlin

61,4875

Frank

57,4285

Gram Altın

6.112,3000

Bitcoin

2.916.257

$

Dolar

46,4941

Euro

52,9733

£

Sterlin

61,4875

Frank

57,4285

Gram Altın

6.112,3000

Bitcoin

2.916.257

Dünya

Japonlar sonunda bunu da yaptı

Japon bilim adamları, elektriği kablosuz olarak iletmeyi başardı.

23.08.2009 - 15:09
Timeturk Editör
Japonlar sonunda bunu da yaptı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Japonya'da "Nagano Japan Raido" firması tarafından geliştirilen yeni teknoloji heyecanlandırdı. Bu teknolojiyle 1 metre ötedeki bir cihaza kablosuz olarak enerji gönderilebiliyor.

Uzmanlar bu sistem sayesinde cep telefonundan elektrikli araçlara kadar birçok aletin şarj edilebileceğini tahmin ediyor. Fiziksel temas olmadan elektrik enerjisi sağlayabilen sistemler daha önce elektrikli diş fırçaları gibi basit aletlerde kullanılıyordu.

Ancak bu teknoloji birkaç milimetre mesafeden ve oldukça az miktarda enerji kullanan cihazlar için kullanılabiliyordu. Yeni sistem, enerjisini spirallerle yolluyor ya da alıyor ve konumunu elektriği göndereceği cihaza göre ayarlayabiliyor.

Sistem şimdilik 1 metre uzaklıktan ve yüzde 95 verimlilikle çalışıyor. Japon bilim adamları, gönderilen elektrik miktarını kilowatt'lara yükseltmeyi umuyor.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın