$

Dolar

46,4690

Euro

52,9308

£

Sterlin

61,4249

Frank

57,3926

Gram Altın

6.139,4100

Bitcoin

2.899.842

$

Dolar

46,4690

Euro

52,9308

£

Sterlin

61,4249

Frank

57,3926

Gram Altın

6.139,4100

Bitcoin

2.899.842

Dünya

3 binden fazla kişi 1989'dan beri kayıp

Hindistan'ın Keşmir bölgesinde, 1989 yılında ayrılıkçı isyanın başlangıcından bu yana 3 bin 400'i aşkın kişinin kayıp olduğu bildirildi.

18.08.2009 - 17:06
Timeturk Editör
3 binden fazla kişi 1989'dan beri kayıp
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Yetkililerin açıklamasına göre, 1989'dan bu yana kadar Keşmir'de 3 bin 429 kişi kayboldu. Açıklamada, bu kişilerden sadece 110'unun güvenlik güçleri tarafından gözaltına alındıktan sonra kaybolduğu belirtildi.

Uluslararası ve yerel insan hakları örgütleri, Hindistan'ın Keşmir bölgesinde bu dönemde 8 binden fazla kişinin kaybolduğunu, bu kişilerin yarısının Hint güvenlik güçleri tarafından gözaltına alındığını ileri sürüyor.

Himalayalar'daki Keşmir bölgesinin bir tarafı Hindistan'ın öbür tarafı da Pakistan'ın yönetimi altında bulunuyor.

Keşmir'in Hindistan'ın denetimindeki bölgesi 1989'dan beri ayrılıkçı isyanla çalkalanıyor. Bu bölgede 1987'den beri meydana gelen şiddet olaylarında, resmi rakamlara göre 47 bin, insan hakları örgütlerine göre 70 bin kişi hayatını kaybetti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın