Britanya'nın Afganistan'daki kaybı 200 ü buldu
Afganistan'da patlamada yaralandıktan sonra ülkesine götürülen bir Britanya askerinin ölmesiyle, Britanya'nın Afganistan'daki kaybı 200 kişiye ulaştı.
Britanya Savunma Bakanlığı yetkilileri, Afganistan'ın Helmand bölgesinde devriye gezdiği sırada meydana gelen patlamada yaralanan askerin, tedavi altına alındığı askeri hastanede dün yaşamını yitirdiğini söylediler.
Britanya Savunma Bakanı Bob Ainsworth, 200'üncü askerin ölümüyle ilgili olarak ''kötü bir gün'' değerlendirmesinde bulunurken, Afganistan'daki görevlerine odaklanmaları gerektiğini söyledi.
ABD'nin terörle mücadele gerekçesiyle gerçekleştirdiği işgal sonrasında Afganistan'daki çatışmalarda Amerikan ve müttefik güçlerin saldırılarında bugüne dek çoğu sivillerden olan can kaybını ise kimi kaynaklar onbinlerle, kimi kaynaklar ise yüzbinlerle ifade ediyor.