Cuma günü camiye giden yollarda kişileri durduran ve kimlik kontrolü yapan polise cemaatten büyük tepki geldi. Konu ile ilgili olarak açıklama yapan Diyanet İşleri Türk İslam Birliği Genel Sekreteri Ali İhsan Ünlü, uygulamadan rahatsızlık duyduklarını ifade ederek,
"Konuyu Eyalet İçişleri Bakanı Uwe Schünemann'a ilettik. Bakan denetimlerin aşırı uçlara yönelik yapıldığını söyledi fakat uygulamada biraz ileri gidilmiş olabileceğini bundan sonra daha dikkatli olacaklarını söyledi. Uygulamadan cemaatimiz çok rahatsız. Biz terörist değiliz ve bu muameleyi hak etmiyoruz" dedi.
Bu arada, yaşanan gelişmeler üzerine Eyalet Milletvekili Filiz Polat, meclise soru önergesi verdi. Polat, camilere yönelik yapılan denetimlerini nedenini neden böyle bir uygulamaya ihtiyaç duyulduğunu ve Müslümanların bu durumdan rahatsız olup olmadıklarının araştırılıp araştırılmadığını sordu.
(iha.com)