$

Dolar

46,4853

Euro

53,0807

£

Sterlin

61,5174

Frank

57,4034

Gram Altın

6.169,5700

Bitcoin

2.900.971

$

Dolar

46,4853

Euro

53,0807

£

Sterlin

61,5174

Frank

57,4034

Gram Altın

6.169,5700

Bitcoin

2.900.971

Dünya

Japonya Nagasaki'yi andı!

Nagasaki'ye atom bombası atılışının üzerinden tam 64 yıl geçti.

09.08.2009 - 19:55
Timeturk Editör
Japonya Nagasaki'yi andı!
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

3 gün önce dünyanın ilk nükleer saldırısı olan Hiroşima felaketinin kurbanlarını anan Japonya, bugün de Nagasaki'de kaybettiklerini andı.

9 Ağustos 1945'te Amerikan ordusuna ait Enola Gay isimli savaş uçağının bıraktığı atom bombası Nagasaki'de 100 bin kişinin ölümüne yol açmıştı. Bombanın etkisiyle gerçekleşen ölümler ilerleyen yıllarda da sürdü.

Binlerce kişi saldırının 64. yılında düzenlenen anma töreninde barış parkında bir araya gelirken, törende konuşan Japonya Başbakanı Taro Aso, nükleer silahlardan arınmış bir dünya dileğini yineledi.

Aso, "Japonya'nın huzur ve bütünlüğünü düşündüğümüzde kaybettiğimiz değerli insanları hatırlamalıyız. Japonya atom bombasının yarattığı yıkımın anlamını bilen yegane ülke. Geçmişte Hiroşima ve Nagasaki'de yaşanan trajedilerin tekrar etmemesi için uluslararası toplumla birlikte hareket etmeliyiz" dedi.

Kaynak: NTV

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın