$

Dolar

46,4864

Euro

53,1314

£

Sterlin

61,5467

Frank

57,4688

Gram Altın

6.153,0700

Bitcoin

2.924.734

$

Dolar

46,4864

Euro

53,1314

£

Sterlin

61,5467

Frank

57,4688

Gram Altın

6.153,0700

Bitcoin

2.924.734

Dünya

Hiroşima felaketinin yıldönümü

Dünyanın ilk nükleer felaketinin 64. yılında, Japonya'nın Hiroşima şehrinin Belediye Başkanı Tadatoşi Akiba, 2020 yılına kadar nükleer silahların tamamen kaldırılması gerektiğini belirtti.

06.08.2009 - 11:46
Timeturk Editör
Hiroşima felaketinin yıldönümü
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

6 Ağustos 1945'te bombanın patladığı kentte hasar görmesine rağmen yıkılmayan tek bina olan "Genbaku"nun önünde tören düzenlendi. Amerika hariç törene 60 kadar ülkeden temsilci ve yaklaşık 50 bin kişi katıldı.

Japonya Başbakanı Aso , tören bitiminde, nükleer silahlara bir son verilmesi ve daimi barışın tesisi için Japonya'nın bugün uluslararası topluluğun önderi olacağına dair söz verdi.

Kentin üzerinde atom bombasının infilak ettiği yerel saatle 08.15'te (TSİ 02.15) törene katılanlar ayağa kalktı ve korkunç ısı ile radyasyonun yarattığı rüzgarla paramparça olan kurbanlar anısına saygı duruşunda bulundu.

Hiroşima'ya atılan atom bombası yüzünden 6 Ağustos - 31 Aralık 1945 arasında toplam 140 bin insan hayatını kaybetmiş ve 9 Ağustos 2009'ta ikinci atom bombası Nagazaki kentine atılmıştı. Buna karşılık Amerikan hükümeti, masum kurbanlar için şimdiye dek özür dilemedi.

(iha)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın