Irak hükümet sözcüsü Ali El Dabbağ, kabinenin onayladığı yasayla gazetecilerin istemedikleri haberleri hükümet baskısıyla yazmak zorunda kalmayacaklarını, ''çoğu durumlarda'' yetkililerin gazetecileri, kaynaklarını açıklamaya zorlayamayacaklarını söyledi.
El Dabbağ, yasa tasarısının amacının Iraklı gazetecilerin güvenliğini ve haklarını sağlamak olduğunu bildirdi.
Yasa tasarısında ayrıca, gazetecilere saldıranların cezalandırılması ve yaralanan ya da öldürülen gazeteciler için de tazminat öngörülüyor.
Tasarının, eylül ayına dek tatilde olan meclis tarafından onaylanması gerekiyor.
Bu arada Irak Gazeteciler Sendikası, yasa tasarısının muğlak ve hükümetin gazetecilere müdahalesine açık olduğunu savundu.
Sendika başkanı Müeyd El Lami, tasarıya kimi muğlak ekler de yapılmasından korktuklarını ifade ederek, tasarı tartışıldığı sırada kendilerinin de mecliste olacaklarını dile getirdi.
Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü, Irak'ta savaşın başladığı 2003 yılı mart ayından bu yana 225 gazeteci ve medya çalışanının öldürüldüğünü kaydediyor.
AA