Dr. Arap, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Sinem ve Sinan Apak çiftinin, 18 Temmuz tarihinde, erken doğumla dünyaya gelen ikiz bebeklerinden birinin, hastanelerindeki kuvöz sıkıntısı nedeniyle yaşamını yitirdiği yönünde, bazı internet sitelerinde yer alan iddiaları değerlendirdi.
Hastanelerinde 10 adet kuvöz bulunduğunu ve erken doğum sonrası söz konusu kuvözlerin en iyi biçimde hizmet sunduğunu anlatan Başhekim Arap, şunları kaydetti:
''Hastanemizin bünyesinde yakın zamanda tesis edilen yeni doğan bakım ünitesi, 34 hafta ve üzeri bebeklerin bakımı için tasarlanmıştır. 34 hafta altında doğan bebeklerin ise gerekli müdahaleler yapıldıktan sonra, daha ileri yeni doğan bakım ünitelerine sevkleri yapılmaktadır. Söz konusu ikiz bebeklerimizin 29 haftalık olmaları nedeniyle gerekli tüm müdahale yapıldıktan sonra, üçüncü basamak yeni doğan bakım ünitelerine sevklerini gerçekleştirdik. Uzun süre yapılan görüşmeler sonucu, Van'da özel bir hastanede bir bebeğimiz için yer temini yapıldı ve durumu daha iyi olan bebeğimizi oraya gönderdik.''
Dr. Muhammed Arap, yeni bir hastane olduklarını ve bazı eksiklerini gidermek için çalıştıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Hedefimiz bölgenin tüm ihtiyacına yanıt verecek bir hastane olmaktır. Burada halkımıza en iyi hizmeti sunmak için çalışıyoruz. Bebeğin ölümü ile ilgili yapılan haberler gerçeği yansıtmıyor. Şu an kuvözlerimiz faal durumda ve yeterli sayıda. Söz konusu bebeklerimizin kuvöz ortamında takipleri yapıldı. Hastanemizde kuvöz ve solunum cihazı sıkıntısı yok. Erken doğan ikiz bebeklerimizde solunum yetmezliği sorunu vardı. Bebeklerimizden birinin durumunun daha kötü olması nedeniyle, Van'a gönderme olanağımız olmadı. Bu bebeğimizin her an için yolda ölme ihtimali yüksekti. Biz de bu nedenle diğer bebeğimizi Van'a gönderdik. Ancak, ne yazık ki hastanemizdeki bebeğimizi kaybettik.''
Kaynak: AA