Guantanamo kampının kapatılması Obama'nın seçilmeden önceki vaatlerinden biriydi.
Obama, mahkumların suçlama olmadan tutuldukları eleştirilerine hedef olan Guantanamo üssünü Ocak ayına kadar kapatma sözü vermişti.
Konuyla ilgili raporun hazırlanmasının 6 ay gecikeceğinin açıklanması soru işaretleri yarattı.
Gecikmenin nedeni "durumun kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesi ve Kongre ile ayrıntılı danışmalar yapılması" olarak açıklandı.
Ancak, gecikmenin asıl sebeplerinin açıklananlardan farklı olduğu değerlendirilmesi yapılıyor.
Tutsakları mahkemeye çıkartacak güçlü kanıtları olmayan, ancak, diğer yandan da, serbest bırakılamayacak kadar da tehlikeli gören Obama yönetiminin önünde ciddi sorunlar bulunduğu belirtiliyor.
Tutsaklardan bazıları, işkence göreceklerini söyleyerek kendi ülkelerine dönmek istemiyor.
Amerika dışındaki ülkeler, şimdiye kadar bir tehdit oluşturmadığı düşünülen tutsakları bile almaya gönüllü olmadı.
Haklarında iddianame hazırlanmadan ve mahkemeye çıkarılmadan Guantanamo'da tutulan zanlıların Amerikan topraklarına getirilmesine karşı Kongre'de güçlü bir muhalefet var.
Dolayısıyla da tutsakların gönderilebileceği üçüncü ülkeler aranıyor.