ABD Dışişleri Bakanı Hillary Clinton, İran'ın geçen ayki seçimlerden sonra muhalefeti bastırmasından üzüntü duyduğunu ama yine de ABD yönetiminin Tahran ile nükleer programı konusunda görüşmeye hazır olduğunu söyledi.
Clinton, ne kendisinin ne de Başkan Barack Obama'nın böylesine bir diyaloğun başarıyı garanti edeceği yanılsaması içinde bulunmadıklarını belirterek, görüşme fırsatının açık uçlu olmadığını kaydetti.
Dışişleri Bakanı Clinton, "Bununla birlikte İran'la bağlantı kurmaya çalışmanın ve bu ülke liderlerinin önüne, sorumlu bir üye olarak uluslararası camiaya katılma veya daha da tecrit edilme yoluna girme gibi açık bir seçenek koymanın önemini idrak ettiklerini" söyledi.
Bakan Clinton, "Doğrudan görüşmeler, bu seçeneği ortaya koymak ve açıklamak açısından en iyi araç" dedi.
"ÇÖZÜM İÇİN BİRKAÇ AYINIZ VAR"
Avrupa Birliği, nükleer programı konusunda uluslararası toplumla diplomatik bir çözüme varması için İran'ın birkaç ayı bulunduğunu bildirdi.
AB dönem başkanı İsveç'in Dışişleri Bakanı Carl Bildt, uluslararası camianın, İran'ın nükleer programından vazgeçerek ilişkilerini düzeltmesini sağlamak için "gelecek haftalar ya da aylarda, zor seçimlerle karşı karşıya bulunduğunu, ancak bu sürenin daha uzun olmadığını" söyledi.
Bild, Avrupa Parlamentosundaki konuşmasında "Diplomatik diyaloğun her meseleyi halledeceğine inanmamalıyız. Diplomatik diyalog yoluyla çözme yükümlülüğümüz bulunan bazı meseleler olduğunu da unutmamalıyız" diye konuştu.
ABD Başkanı Barack Obama da, geçen hafta, nükleer emellerinden vazgeçme konusunda ilerleme kaydettiğini göstermesi için Tahran'ın eylüle kadar zamanı olduğunu söyledi.
A.A