Galatasaray'ın kamp yaptığı Bochum Renainnance Otel'deki törende yöneticiler Haldun Üstünel ile Murat Yalçındağ, Arda'nın kaptanlığa getirildiğini belirterek, 10 numaralı formayı genç futbolcuya teslim etti.
Futbol şubesinden sorumlu yönetim kurulu üyesi Haldun Üstünel, "Arda bu onuru taşımanın heyecanı içinde. Bu forma Lincoln'ün forması değil, Metin Oktay'ın formasıdır. Bu formayı onur ve gururla taşıyacağı için ona emanet ettik.' açıklamasında bulundu. Yönetici Murat Yalçındağ da, "10 numaralı forma sonuna kadar emin ellerde." ifadesini kullandı.
Galatasaray'da kaptanlığa getirilen Arda ise çok heyecanlı olduğunu dile getirerek, "Kusura bakmayın, 22 yaşındayım, heyecanlandım. Bu benim için büyük gurur ve onur. Bu formayı nasıl hak ettiysem aynen taşımaya da devam edeceğim. Bu kaptanlığa layık olacağım." dedi. Arda Turan, önce 10 numaralı formayı giymek istemediğini, ancak Kulüp Başkanı Adnan Polat'ın kendisine Metin Oktay'ın formasını emanet etmek istediğini ve buna saygı duyduğunu söyledi. Neden 10 numarayı istemediği sorusunu Arda, "Herkesin bir tarzı, bir stili vardır. Metin Oktay'ın forması verilecek deyince kabul ettim. Ayhan Akman'a teşekkür ederim. İnanılmaz bir ağabeylik yaptı ve 22 yaşında birine kaptanlığı verdi. Herhalde kendi oğluna verilse bu kadar mutlu olurdu." diye cevapladı.
Yönetimin kendisine efsane olmanın yolunu gösterdiğini kaydeden Arda, duyulan güvene sonuna kadar layık olmaya çalışacağına dikkati çekti. Yıldız futbolcu, "Efsane oyuncuların içine girmek istiyorum. Ayhan Akman, Emre Aşık ve Sabri'ye büyük saygım var. Bu kaptanlığı yaparken desteği onlardan alacağım. Karar alırken onlarla alacağım. Ben 10 yaşında iken Harry Kewell'a karşı oynayan takımı bir kasanın üzerinde izledim. Kimilerinin arkadaşı, kimilerinin ağabeyi olacağım. Bilinmesini isterim, takımda Emre Aşık'ın lafının üzerine laf söylenmeyecektir. Bundan herkes emin olsun. Burada amaç takımın başarısı. Bunlar başarımız için bir araç. Amaç şampiyonluklara ulaşabilmek. Benim her şeyim G.Saray. Hayatımın tek anlamı G.Saray ve ailem. Hatta G.Saray ailem" diyerek duygularını paylaştı.
Yıldırım Fener'e, Arda G.Saray'a yakışır
fF.Bahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın transfer teklifi ile ilgili de Arda Turan, örnek bir açıklama yaptı. Genç kaptan, Galatasaray'ın evladı olduğuna işaret ederek, "Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'a kulübüyle ilgili yaptıkları nedeniyle büyük saygı duyuyorum. Ama herkes kendi yerinde güzel. Aziz Yıldırım'ın F.Bahçe'ye, Arda'nın da Galatasaray'a yakıştığını düşünüyorum. Şu anda herkes beni G.Saraylı Arda olarak seviyor. Diğer takım taraftarları da öyle beğeniyor. Beni sevenleri üzmeyeceğim." şeklinde konuştu.
Lincoln, Rijkaard'ı da çileden çıkardı
fG.Saray'ın gözden çıkardığı Cassio Lincoln, Teknik Direktör Frank Rijkaard'ı da çileden çıkardı. Almanya'daki barlarda gece gündüz eğlenen ve yönetimin bütün çağrılarına rağmen kampa katılmayan Brezilyalı yıldız için Hollandalı hoca, "Kendisini hiç görmedim ve konuşma fırsatı bulamadım. Ancak şu ana kadar takıma katılmaması utanç verici." dedi. Rijkaard, "Lincoln'le ilgili hiçbir şey diyemem. Geçen sene izlediğim maç CD'lerinde kaliteli bir futbolcu olduğunu ve bazı maçlarda iyi oynadığını gözlemledim. Ancak şu ana kadar takıma katılmaması utanç verici bir durum." ifadesini kullandı. Rijkaard'ın, menajeri Wietmann'la kampa katılmak için haber gönderen Lincoln'e olumsuz cevap verdiği öğrenildi.
Uğur ve Volkan, yeni sezonu iple çekiyor
fGalatasaray'da ağır sakatlıktan çıkan Uğur Uçar ile Volkan Yaman, dün düzenledikleri basın toplantısında durumları hakkında bilgi verdi. Kampın kendisine çok iyi geldiğini belirten Uğur, "Yoğun tempoda çalışıyorum. Oynadığım maçlar iyi bir hazırlık dönemi geçirmeme neden oluyor." dedi. Teknik direktör Frank Rijkaard'ın oynattığı sistemin tam istediği sistem olduğunu ifade eden Uğur, sistemin daha çok atağa çıkmayı gerektirdiğini kaydetti. Uğur, Arda Turan'ın kaptan olmasıyla ilgili de, "Arda bu görevi en iyi yapacak biri. Artık Arda takımımızın yeni lideri." değerlendirmesini yaptı. Galatasaray'ın diğer savunma oyuncusu Volkan Yaman ise çok yoğun tempoda çalıştıklarına işaret ederek, "Ağır olmasına rağmen idmanlardan keyif alıyoruz. Yeni bir hoca geldi, kadroya girmek için zorlayacağım. Atağa katılmamızı istiyor hocamız. Bizim için değişik bir sistem. Daha önce 4-4-2 oynuyorduk. Bu sistem bizim için iyi, inşallah başarılı oluruz." diye konuştu.
ultrAslan, Uygur Türkleri için yürüyecek
fGalatasaray'ın en önemli taraftar gruplarından ultrAslan, Çin Konsolosluğu'na yürüyecek. ultrAslan'ın resmi sitesi, bugün saat 14.00'te Tarabya'da bulunan Çin Konsolosluğu'nun önünde Uygur Türklerine yapılan zulmü protesto edeceklerini duyurdu. Bu arada yeni sezon hazırlıklarını Almanya'da kamp yaparak sürdüren Galatasaray, Zayton Cup'ta son maçını bugün saat 21.00'de Almanya 1. lig ekiplerinden Bayer Leverkusen ile oynayacak. Karşılaşma D Smart'tan naklen yayınlanacak. Öte yandan Sarı-Kırmızılıların, UEFA Avrupa Ligi 2. turunda Kazakistan'ın FC Tobol ile yapacağı maç, 16 Temmuz Perşembe günü saat 19.30'da başlayacak.
Yıldırım Fener'e, Arda G.Saray'a yakışır
fF.Bahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın transfer teklifi ile ilgili de Arda Turan, örnek bir açıklama yaptı. Genç kaptan, Galatasaray'ın evladı olduğuna işaret ederek, "Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'a kulübüyle ilgili yaptıkları nedeniyle büyük saygı duyuyorum. Ama herkes kendi yerinde güzel. Aziz Yıldırım'ın F.Bahçe'ye, Arda'nın da Galatasaray'a yakıştığını düşünüyorum. Şu anda herkes beni G.Saraylı Arda olarak seviyor. Diğer takım taraftarları da öyle beğeniyor. Beni sevenleri üzmeyeceğim." şeklinde konuştu.
Zaman