İspanya'ya ocak-mayıs döneminde 18,3 milyon turistin geldiği ve turist sayısında 2008'in aynı dönemine göre yüzde 11.8'lik düşüş olduğu açıklandı.
Ülkeye turist girişlerinin istatistiğini tutan Frontur'a göre İspanya'ya gelen turistlerde en büyük düşüş İngilizlerde (yüzde 17.8) görüldü, bunu sırasıyla Hollandalılar (yüzde 11.7), Almanlar ve Portekizliler (yüzde 11.2) ile İtalyanlar (yüzde 9.3) ve Fransızlar (yüzde 8.9) izledi.
2009'un ilk 5 ayında İspanya'nın en fazla turist alan bölgesi Katalonya (4,62 milyon) olurken, buna rağmen geçen yıla oranla Katalonya'da da yüzde 11.8'lik düşüş olduğu kaydedildi.
AA