TBMM Sağlık Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Cevdet Erdöl, Türkiye?de yılda 20 milyar dolara yakın legal ve illegal sigara satışı olduğunu belirterek ?19 Temmuzdan sonra tüm kapalı olanlarda tüketiminin yasaklanması ile birlikte sigara tüketiminde daha fazla azalma bekleniyor. Bunu halk da bekliyor? dedi. Kahvehanelerde bölme yapılmasına Dünya Sağlık Örgütü?nün izin vermediğini belirten Erdöl ?Yapılan ülkelerde fiyasko ile sonuçlandığı biliniyor? şeklinde konuştu. Kahvehaneye gidenlerin tamamına yakınını sigara içenlerin oluşturduğunu belirten Erdöl, ?Türkiye?de sigara içenlerin oranı yüzde 30. Bu durumda kahvehaneler, şu anda nüfusun sigara içen yüzde 30?luk kesimine hitap ediyor. Sigara içmeyenlerin gitmesiyle ülkenin yüzde 100?üne hizmet verecek? diye konuştu.
Erdöl, kahvehanelerde sigara tüketiminin tamamen ortadan kalkmasıyla birlikte ilk başlarda müşteri sayısında azalma olabileceğini ancak uzun vadede müşteri portföyünün artacağını ve kahvehanecilerin daha fazla kişiye hizmet vereceğini söyledi.