Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, iklim değişikliğiyle küresel mücadele kapsamında Türkiye'nin BM İklim Değişikliği Çerçeve sözleşmesi'ne (BMİDÇS) 2004'-ten beri taraf olduğu hatırlatıldı. Açıklamada ayrıca, Türkiye'nin, BMİDÇS'-nin amaçlarını gerçekleştirmek üzere sera gazı salımlarını azaltmaya, araştırma ve teknoloji üzerinde işbirliği yapmaya yönelik somut hedefleri içeren 1997 tarihli ?Kyoto Protokolü?ne de taraf olmasına ilişkin hükümet tarafından 2007 yılında başlatılan sürecin, 17 Şubat 2009'da tamamlandığı belirtildi.
Türkiye 'resmen' taraf olacak
Türkiye, Kyoto Protokolü'nün 25. maddesi uyarınca 26 Ağustos'ta protokole resmen taraf olacak.
Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?