$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.806.918

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.806.918

Ekonomi

Kapasite kullanım oranı yükseldi

Kocaeli'nde, sanayi kuruluşlarında kapasite kullanım oranının mayıs ayında yüzde 57'ye yükseldiği, bunun Türkiye genelinde kapasite kullanım oranlarının yükseldiğinin göstergesi olduğu belirtildi.

03.06.2009 - 11:13
Timeturk Editör
Kapasite kullanım oranı yükseldi
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, KSO üyelerinin küresel ekonomik krizin etkilerini yoğun şekilde hissettiğini, bölgedeki sanayi kuruluşlarının durumlarını tespit etmek amacıyla her ay düzenli anket çalışması yaptıklarını söyledi.

Anket sonuçlarına göre, bölgedeki sanayi kuruluşlarının kapasite kullanımlarında geçen yıl ekim ayından itibaren düşüşlerin yaşandığının anlaşıldığını ifade eden Zeytinoğlu, Ocak 2009'da firmaların kapasite kullanımlarının yüzde 46 ile taban yaptığını belirtti.

Bu aydan itibaren alınan tedbirler ve uygulamaya konan destek unsurları ile kapasite kullanımlarında aylar itibariyle artışların yaşandığını, mayıs ayı itibariyle kapasite kullanım oranının yüzde 57'e yükseldiğini dile getiren Zeytinoğlu, söz konusu seyrin, Türkiye'nin kapasite kullanım oranlarının seyriyle paralellik gösterdiğini kaydetti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın