$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.807.314

$

Dolar

46,6600

Euro

53,1528

£

Sterlin

62,0951

Frank

57,5952

Gram Altın

6.130,1300

Bitcoin

2.807.314

Ekonomi

ABD'de araçların verimleri artacak

Atmosfere yayılan karbondioksit miktarlarının azaltılmasını öngören yeni standartlar belirleniyor.

20.05.2009 - 10:07
Timeturk Editör
ABD'de araçların verimleri artacak
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

ABD Başkanı Barack Obama yönetimi, ülkedeki motorlu araçların verimliliğini artırmayı ve bu araçlardan atmosfere yayılan karbondioksit miktarlarının azaltılmasını öngören yeni standartlar belirliyor.

Çevre kirliliğiyle mücadeleyi ve tasarrufu amaçlayan bu önlemler sayesinde milyonlarca Amerikalının, gelecek yıllarda Avrupa ve Japonya'daki gibi küçük ve verimli binek otomobillerini tercih etmek zorunda kalacağı yorumları yapılıyor.

Yetkililerin verdiği bilgiye göre, ABD'de 2016 yılından itibaren, satılacak akaryakıt kullanan binek otomobillerinin, 1 litre benzinle yaklaşık 20 kilometre yol katedebilmesi öngörülüyor.

Öngörülen bu rakam, şu andaki ortalama değerlere oranla otomobillerin verimliliğinde yüzde 30'luk bir artışa karşılık geliyor.

Aynı şekilde 2016 yılından itibaren otomobillerden yayılan karbondioksit miktarının da şu andaki rakamlara göre yaklaşık yüzde 30 oranında azaltılması planlanıyor.

Bu standartlara uyacak araçların, şimdiki benzerlerinden daha pahalıya mal olacağı, ancak kullanım sırasında sağlanacak yakıt tasarrufuyla, aradaki farkın 3 yılda kapatılacağı belirtiliyor.

Yeni standartları içeren yasa tasarısının, Kongre'de kabul edilmesi gerekiyor.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın